2

Stackars IKEA


Warning: Illegal string offset 'wordbooker_share_button_post' in /home/odahlbom/public_html/oskardahlbom/blogg/wp-content/plugins/wordbooker/wordbooker.php on line 1778

Warning: Illegal string offset 'wordbooker_share_button_page' in /home/odahlbom/public_html/oskardahlbom/blogg/wp-content/plugins/wordbooker/wordbooker.php on line 1779

Warning: Illegal string offset 'wordbooker_like_button_post' in /home/odahlbom/public_html/oskardahlbom/blogg/wp-content/plugins/wordbooker/wordbooker.php on line 1922

Warning: Illegal string offset 'wordbooker_like_button_page' in /home/odahlbom/public_html/oskardahlbom/blogg/wp-content/plugins/wordbooker/wordbooker.php on line 1923

Warning: Illegal string offset 'wordbooker_like_button_post' in /home/odahlbom/public_html/oskardahlbom/blogg/wp-content/plugins/wordbooker/wordbooker.php on line 1847

Warning: Illegal string offset 'wordbooker_like_button_page' in /home/odahlbom/public_html/oskardahlbom/blogg/wp-content/plugins/wordbooker/wordbooker.php on line 1848

Just nu tar en ny IKEA-film upp plats i reklamtablån på TV. Mellan de störande avbrotten för TV-serier eller dylikt kan man se en mamma bli väckt för att leka kurragömma med sina morgonpigga barn endast för att dundra huvudstupa tillbaka i sänghalmen så fort barnen gömt sig. Kul idé – men det blir snabbt tröttsamt. Det finns ingen glöd i genomförandet och efter det 10:e morgonmysiga motljusflimmret fingrar jag på fjärrkontrollen. Och jag tänker – stackars IKEA. Ni har gjort så många fantastiska reklamfilmer genom åren, bl a en av mina absoluta favoriter. Och jag tänker – hur kan ni gå från Guldäggsvinnande detta (också om förvaring):

Till detta?

Stackars IKEA.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • http://tvbloggen.tvplaneten.se/ Anna Thunman Sköld

    Wow, verkligen talande. Det är som om IKEA har följt oss åldersmässigt och gått från partyhäng m polarna till familjeliv. Men då blivit sjukt tråkiga på kuppen.
    Älskar lampreklamen btw. Helt genial!

    • http://oskardahlbom.se/blogg Oskar Dahlbom

      Eller hur! Precis vad jag tänkte. Att de växt upp med oss, och att vi ju egentligen är den åldersmässiga målgruppen (med eller utan barn), men reklamen har liksom inget hjärta. Twisten känns finesslös och förutsägbar och man tänker mer på juice än IKEA innan payoffen.

      Och ja, lampreklamen är verkligen helt lysande (höhö) och du anar inte hur ofta jag tänker ”That's because your crazy!” men exakt den brytningen när någon säger något osmart. :)